17 Ιανουαρίου 2010

Βγάζουν στο σφυρί τα «ασημικά» της ΟΑ - Πωλητήριο σε 22 αεροσκάφη και ακίνητα

ΑΠΟ ΤΟ ISOTIMIA.GR

Βγάζουν στο σφυρί τα «ασημικά» της ΟΑ - Πωλητήριο σε 22 αεροσκάφη και ακίνητα

Του Φώτη Φωτεινού
Τίτλοι τέλους για την κρατική ΟΑ. Η «Εθνική Κεφαλαίου», ο εκκαθαριστής της εταιρείας, προβαίνει το Φεβρουάριο σε προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών πώλησης των περιουσιακών της στοιχείων. Η αρχή θα συντελεστεί με τα ιδιόκτητα αεροσκάφη, τα οποία βρίσκονται σταθμευμένα στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν τα ακίνητα σε Λονδίνο, Ιερουσαλήμ και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Μυτιλήνη. Η τελευταία φάση προβλέπει την πώληση των ανταλλακτικών και των λοιπών αναλωσίμων, αλλά και την ιδιωτικοποίηση των εταιρειών Galileo και «Ολυμπιακή Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου» (Olympic Into Plane Company).
Εκκαθάριση
Η διαδικασία εκκαθάρισης της ΟΑ δύναται να παραταθεί πέραν των 18 μηνών, καθώς ο όμιλος της ΟΑ (Ολυμπιακές Αερογραμμές, Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες, Ολυμπιακή Αεροπλοΐα) πέρα από αεροσκάφη διαθέτει και σημαντική ακίνητη περιουσία.
Τα ιδιόκτητα αεροσκάφη των Ολυμπιακών Αερογραμμών, τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονταν στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, είχαν αποτιμηθεί από ανεξάρτητο εκτιμητή στα 90,3 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η σημερινή τους αξία είναι σαφώς χαμηλότερη, όπως ανέφερε στην «Ι», ο διευθύνων σύμβουλος της «Εθνικής Κεφαλαίου» Θανάσης Μαυρομμάτης.
Οι ΟΑ διέθεταν 18 ιδιόκτητα αεροσκάφη, 11 ελικοφόρα ATR και 7 Boeing 737. Τα τέσσερα αεροσκάφη τύπου Airbus A 340, τα οποία εκτελούσαν τα δρομολόγια σε ΗΠΑ και Καναδά, δεν ανήκουν στις ΟΑ αλλά στο Υπουργείο Οικονομίας.
Όλα τα ανωτέρω αεροπλάνα, τα οποία (εκτός από δύο) δεν εξαγοράστηκαν από την Olympic Air, θα πουληθούν κατά τη διαδικασία εκκαθάρισης της εταιρείας και ειδικότερα, μέσω διεθνών διαγωνισμών, από τον προσεχή Φεβρουάριο.
Σήμερα βρίσκονται ακινητοποιημένα στον περιβάλλοντα χώρο του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος. Πρώην πιλότοι και τεχνικοί της ΟΑ, αλλά και ιδιωτικές εταιρείες προβαίνουν στη συντήρησή τους, προκειμένου να μην απολέσουν τη πλοϊμότητά τους.
Πέρα από τα ιδιόκτητα αεροσκάφη, η «Εθνική Κεφαλαίου» διαχειρίζεται και τα μισθωμένα αεροσκάφη της κρατικής ΟΑ (6 Boeing 737 και 2 ATR), στα οποία θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία, αν και έχουν υπάρξει διαφωνίες με τις μισθώτριες εταιρείες.
Αν και μέχρι στιγμής «η Εθνική Κεφαλαίου» δεν έχει γίνει δέκτης προσφορών από ελληνικές εταιρείες, ενδέχεται τα ιδιόκτητα αεροσκάφη της ΟΑ να μισθωθούν από τις «μικρές» εταιρείες του κλάδου, όπως η Athens Airways, η Hellas Jet και η Hellenic Imperial.
Η προίκα
Σημαντική «προίκα» διαθέτει και η επίγεια εξυπηρέτηση της ΟΑ - Υ, καθώς τα περιουσιακά στοιχεία του εν λόγω κλάδου, τα οποία δεν ήταν αντικείμενο της ιδιωτικοποίησης, είχαν αποτιμηθεί στα 25,07 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου της τεχνικής βάσης, τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονταν στην εξαγορά της εταιρείας, είχαν αποτιμηθεί στα 3,84 εκατ. ευρώ, μη περιλαμβανομένων των ανταλλακτικών και των επαναχρησιμοποιούμενων υλικών, τα οποία βρίσκονταν σε διαδικασία απογραφής.
Ωστόσο, η περιουσία της ΟΑ δεν σταματά εδώ, καθώς η εταιρεία (σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις) διέθετε φορτηγά, αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτωτικές μηχανές αξίας 10 - 15 εκατ. ευρώ, εργαλεία και υλικοτεχνικό εξοπλισμό 8 εκατ. ευρώ, γραφεία 4.000 τ.μ. όπισθεν των υπόστεγων του ΔΑΑ και διάφορα ανταλλακτικά, τα οποία ξεπερνούσαν τα 10 12 εκατ. ευρώ. Στα ακίνητα του ομίλου συγκαταλέγονταν, μεταξύ άλλων, το κτίριο μηχανογράφησης 9.000 τ.μ. στο Ελληνικό, ένα διαμέρισμα 200 τ.μ. στο Λονδίνο (Park Road), ένα κτίριο 650 τ.μ. στο Λονδίνο (Conduit Street), αλλά και γραφεία 40 τ.μ. στο Ισραήλ και σε ελληνικές πόλεις και δήμους, όπως η Αλεξανδρούπολη, η Μυτιλήνη και η Γλυφάδα. 
Τι θα απογίνουν οι ορφανές θυγατρικές της παλιάς Ολυμπιακής 
ΤΟ ΠΡΩΤΟ εξάμηνο του έτους η «Εθνική Κεφαλαίου» αναμένεται να προκηρύξει τους διαγωνισμούς για τις τελευταίες θυγατρικές εταιρείες της ΟΑ που έμειναν «ορφανές». Η ΟΑ διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό (66%) στην Ολυμπιακή Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου (Olympic Into Plane Company).
Η εταιρεία παρέχει υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης ανεφοδιασμού, με καύσιμα των αεροσκαφών στο ΔΑΑ. Η εταιρεία διαδραματίζει ρυθμιστικό ρόλο στην συγκράτηση των τιμών ανεφοδιασμού καυσίμου στο ΔΑΑ, σαν ανταγωνιστική της δεύτερης ανεφοδιαστικής εταιρείας που λειτουργεί στο αεροδρόμιο, της Safco (θυγατρική των BP, Shell, EKO). Ακολουθεί η Galileo Hellas, η οποία ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 1991, με εξειδίκευση στην ηλεκτρονική διανομή συστημάτων κρατήσεων στο χώρο του τουρισμού και των μεταφορών.
Η δραστηριοποίησή της ξεφεύγει από τα στενά όρια της ηλεκτρονικής κράτησης εισιτηρίων και γι’ αυτό άλλωστε έχει διευρύνει την παρουσία της σε Ισραήλ, Κύπρο και Βαλκάνια, αναλαμβάνοντας το marketing, τις πωλήσεις και την υποστήριξη του συστήματος Galileo International στις τοπικές αγορές.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια χάνει σημαντικό μερίδιο αγοράς, όπως φανερώνει ο κύκλος εργασιών, ο οποίος έφτασε τα 4,1 εκατομμύρια ευρώ το 2008, έναντι 5 εκατομμυρίων το 2007, 6,52 εκατ. το 2006 και 7,64 εκατ. ευρώ το 2005. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει ζημιές, οι οποίες κυμαίνονται μεταξύ 600700 χιλιάδων ευρώ. Στη διαδικασία εκκαθάρισης μετέχει ο πρώην υπάλληλος της ΟΑ Μιχάλης Καραλής (η επιλογή του σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως), αλλά και ο πρώην διοικητής της ΥΠΑ Δημήτρης Γεωργαράκης.

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

Δεν υπάρχουν σχόλια: